The Social Stock Exchange (SSX) provides access to the world’s first regulated exchange dedicated to businesses and investors seeking to achieve a positive social and environmental impact through their activities.
The Social Stock Exchange roadshow in Amsterdam @ the Sinzer HQ on the 7th of December
Topics: Impact measurement, Social impact, Social enterprise, Social impact management, Social impact measurement, impact management, Social impact management software, social stock exchange, impact reporting
Showcasing the Kent Impact Model during Social Value UK Members Exchange
We will be hosting one of the break out sessions during next Monday's (14 November) Social Value UK Members Exchange in Birmingham, together with our partner Aleron Group.
During the session we will be showcasing the "Kent Impact Model", a model Aleron and Sinzer developed for measuring the impact of the Kent's consortium of Age UK, the largest charity in the UK that delivers services to the elderly.
The model has been digitalised in Sinzer software platform and is now being used to measure the impact of the consortium's different locations throughout Kent. Data is collected via the in-build survey module in the SInzer tool, and visualised in a dashboard. Data of the various locations can also be benchmarked, as well as aggregated togain insight in the total impact of the network.
Want to learn more about this shared measurement approach? Join us at the Members Exchange Social Value UK Members Exchange 2016.
Can't make it? Check out a sneak preview of the Model in this slideshow: http://www.slideshare.net/Sinzer_Amsterdam/launch-strategic-impact-framework-66548039
Topics: Impact measurement, Social impact, Social change, Social impact management, Social impact measurement, Social impact management software
Aleron and Sinzer invite you to a Network Impact Event on 1 December
- Marcus Hulme, Big Society Capital
- Tamsin Shuker, Big Lottery
- Bethia McNeil, Centre for Youth Impact
Topics: Impact measurement, Social impact, Social change, Social impact management, Social impact measurement, Social impact management software, Network impact, Shared impact measurement, Collective impact
Social Impact Day Groningen is hét evenement over social impact in Noord-Nederland. Op woensdag 9 november 2016 spreken toonaangevende ondernemers over hoe zij maatschappelijk met financieel rendement combineren.
Het doel van Social Impact Day Groningen is om het sociaal ondernemerschap in Noord-Nederland te versnellen. Met inspirerende best practices, handige tips & tricks en uitwisseling van nieuwe ideeën gaat de volgende stap in ondernemen met sociaal-economische meerwaarde worden gerealiseerd.
Met diverse workshops, panels en lezingen ben je in één dag helemaal up-to-date en klaar om (nog) meer sociaal-economische meerwaarde te genereren..Sinzer levert tijdens deze dag maar liefst twee bijdragen!
- De voor, en nadelen van impactmeting. Emma Verheijke leert je alles over het nut, belang en de bureaucratie rondom impactmeting tijdens deze sessie. Meer informatie vind je hier: http://socialimpactda
ygroningen.nl/programma/de-voo r-en-nadelen-van-impact-meting / - WIl je daarnaast weten hoe je als (jonge) onderneming meet wat jouw social impact is? Het opleveren van een financiele boekhouding is al een klus op zich, maar wat doe je met je maatschappelijke boekhouding? In deze workshop leert Sinzer ee alles over het belang van impact meten en tips om hier direct zelf mee aan de slag te gaan. Meer informatie vindt je hier: http://socialimpactdaygroninge
n.nl/programma/impact-meten-vo or-starters/
Aanmelden voor de Social Impact Day kan hier: https://www.eventbrite.nl/e/tickets-social-impact-day-groningen-28649431220. We hopen je te zien in het Hoge Noorden!
Topics: Impact measurement, Social impact, Social enterprise, Social change, Social impact management, Social impact measurement, maatschappelijke impact, impact management, impactmeting, Social impact management software, sociale onderneming
Pilotresultaten impactmeting voor sociaal ondernemers
Ben jij een sociaal ondernemer en wil je aan de slag met impactmeting?
Kom dan naar de bijeenkomst op 30 november die wij organiseren samen met Social Impact Factory. Eerder heb je wellicht via dit bericht gelezen over onze samenwerking met Social Impact Factory: http://blog.sinzer.org/news/samenwerking-gemeente-utrecht-en-social-impact-factory.
Betrokken bij de pilot zijn Specialisterren, Food for Good, I-DID_slow fashion, Taal doet Meer, Zuivere Koffie en Granny's Finest. Wij zijn erg verheugd over de ontwikkelingen en delen graag de resultaten!
Voor de pilot is in de Sinzer softwaretool een ‘template’ ontwikkeld op 3 thema’s:
- Arbeidsparticipatie
- Sociale inclusie
- Duurzaamheid
Op 30 november zullen we verder uitleggen én laten zien hoe je met zo’n thema aan de slag gaat. Bovendien staat er nu wat klaar waar jij misschien ook gebruik van kan maken in jouw impactmeting. Interessant? Meld je dan hier aan.
Programma
15.30 - 15.45 uur Inloop
15.45 - 16.00 uur Inleiding
16.00 - 16.30 uur Resultaten
16.30 - 17.00 uur Leerpunten + ervaringen sociaal ondernemer
17.00 - 17.30 uur Hoe gaan we hiermee verder en wat maakt dit interessant voor jou?
Locatie
Stadskantoor, Utrecht, 11e verdieping.
Topics: Impact measurement, Social impact, Social enterprise, Social change, Social impact management, Social impact measurement, maatschappelijke impact, impact management, impactmeting, Social impact management software, sociale onderneming
ABN AMRO Foundation gaat samenwerken met Sinzer
ABN AMRO Foundation heeft sinds 2015 het programma ‘Partner voor de Toekomst’ geïntroduceerd. Medewerkers van ABN AMRO Foundation helpen – op vrijwillige basis - mensen van jong tot oud, bij het ontdekken, ontwikkelen en bekronen van hun talent. In 2015 organiseerde ABN AMRO Foundation 376 vrijwilligersprojecten en hebben ABN AMRO vrijwilligers zicht 10.045 keer ingezet voor sociale projecten. Deze projecten vallen in de volgende domeinen: kunst & cultuur, educatie, ondernemerschap en sport. In 2016 is educatie nog meer dan voorheen de basis geworden van het programma en is er expliciet een keuze gemaakt voor de doelgroep kinderen/jongeren in een achterstandssituatie.
ABN AMRO foundation wil starten met het meten van de maatschappelijke impact van de activiteiten. Op dit moment worden de volgende KPI’s gemeten:
- Waardering vrijwilligers
- Aantal vrijwilligers
- Score ‘Maatschappelijke Imago Monitor’
- Bekendheid ‘Partner van de Toekomst’ (onder de Nederlandse bevolking)
- Waardering ‘Partner van de Toekomst’ (idem)
Deze KPI’s zeggen nog niet in hoeverre de projecten veranderingen c.q. impact hebben gecreëerd voor de primaire doelgroep, de medewerkers van ABN AMRO en eventueel andere stakeholders. Daarnaast is het nu niet mogelijk om projecten met elkaar te vergelijken (benchmark) en de resultaten van de projecten bij elkaar op te tellen (aggregatie) om zodoende iets te zeggen over de impact van de foundation.
Dat is de reden waarom ABN AMRO Foundation gaat samenwerken met Sinzer. Consultants van Sinzer ontwikkelen op basis van een Theory of Change een impact template die gebruikt kan worden voor het meten van de impact op de verschillende thema’s en onderliggende projecten met behulp van een aantal output en outcome indicatoren. Begin volgend jaar worden de eerste resultaten (van de projecten die gestart zijn in 2016) verwacht.
Meer weten over onze dienstverlening?
Topics: Impact measurement, Social impact, Social change, Social impact management, Social impact measurement, maatschappelijke impact, impact management, impactmeting, Social impact management software
Join us at the 2016 Impact Convergence in Atlanta?
Topics: Impact measurement, Social impact, Social change, Social Value, Social impact measurement
Samenwerking gemeente Utrecht en Social Impact Factory
Gemeente Utrecht vervult op gebied van stimuleren van sociaal ondernemerschap in Nederland een voorlopers rol. Onder andere via haar inkoopbeleid geeft gemeente Utrecht een stimulans aan sociaal ondernemerschap. Zo zijn leveranciers die zaken doen met de gemeente doorgaans verplicht 5% aan ‘social return’ te besteden bij aanbestedingen boven een ton. Daarmee hielp gemeente Utrecht in 2015 627 mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt aan werk. Omdat het creëren van maatschappelijke meerwaarde echter breder is dan arbeidsparticipatie, is gemeente Utrecht momenteel bezig de invulling van het social return beleid breder te trekken. Zo wil Utrecht leveranciers, andere gemeenten en sociaal ondernemers ook inspireren om sociaal ondernemen in te zetten voor het stimuleren van sociale inclusie, duurzaamheid en andere maatschappelijk relevante thema’s.
Topics: Impact measurement, Social impact, Social impact measurement, impactmeting, Social impact measurement software, sociaal ondernemen, sociaal ondernemingen
Are you planning to kick-start or expand your own business around the topic of social impact management? Become an associate partner of Sinzer and help organisations measure and maximise their social impact on a daily basis.
What do we offer?
- A unique opportunity to start or expand your business (e.g. as a freelancer) with an internationally well-known software solution for social impact management
- An international community of social impact measurement experts with whom you can brainstorm, evaluate and improve (y)our products and services
More about Sinzer
We provide products and services focused on social impact measurement and management since 2008 and are working for a wide range of clients: social enterprises, impact investors, foundations and public / third sector organisations (health, employability, welfare, education, sports, culture, etc.). Our mission is to make impact measurement better accessible and cost-efficient through our software and services, in order to enable our clients to manage and report about their impact consistently and maximize their value. Our Sinzer software platform supports multiple frameworks for outcome and impact measurement (e.g. Social Return on Investment) as well as enables the development of bespoke frameworks with the use of flexible building blocks. Besides software solutions, we offer consultancy services and training.
About the associate partnership
We are looking for associate partners who will build and branch out the use of Sinzer in other countries than the Netherlands, in order to expand our international client base. The ideal candidate will bring business in through their existing connections as well as new ones, either by implementation of the Sinzer software solution and offering accompanying services independently, or by referring clients to the Sinzer head office. The extent of joint pipeline management as well as joint handling of clients by the associate partner and Sinzer can be determined depending on number and size of clients, as well as needs and preferences of the associate partner.
What are we looking for:
- Independent professional(s) with a proven track record in the field of social impact measurement
- Independent professional(s) with a network within a country and/or sector
- Independent professional(s) who are interested to work with our brand and shared revenue model
Interested?
Send us an e-mail including your CV, a few social impact analyses you’ve conducted and an one-pager which outlines your business plan. Based on this we will schedule a (Skype) call.
Topics: Social impact, Social impact management, Social Value, vacancy, social impact consultant
The International Fundraising Consultancy (IFC) is a global management and fundraising consultancy for civil society, with offices in London, Ottawa, Geneva, Milan, Amsterdam, Kiev, Singapore, Lima and New York. IFC helps charities and NGOs around the world to improve their performance, so they can make a bigger difference. Each First Friday of the month a session is being organised by IFC.
Marlon van Dijk, managing Director from Sinzer joins the next First Friday Fundraisers Session on 01 April to explain what impact is and why it is important to measure it. How can you be sure you are really making a difference in the lives of the people you are trying to change? And once it has been measured and reported how can you use this information within your organisation to maximise the impact with the resources available?
Topics: Social impact